قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی:با بازرسی هایی که از طرف دامپزشکی استان صورت می گیرد گوشت سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده می رسد.

دامپزشکی متولی بهداشت و سلامت فراورده های خام دامی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل دامپزشکی استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا گفت: دامپزشکی با نقش حاکمیتی که دارد تاثیر بسزایی در سلامت غذایی ایفا می کند و بر فراورده های خام دامی که شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل و سایر فراورده های دامی که فراوری نشده اند نظارت می کند.

 عبدالمحمد نجاتی در ادامه اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری حدود 18 هزارو 760 مورد نظارت بهداشتی، دامپزشکی بر مراکز تولید، عرضه و توزیع که شامل مراکز بسته بندی، فروشگاه های زنجیره ای، رستوران ها، فروشگاه های مرغ و ماهی و قصابی ها  انجام داده است که طی آن مقدار 34 تن و 424  کیلو گرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم سازی شده است.

وی تعداد بازرسی از لاشه های کشتاری در کشتارگاه های دام استان را یکصدو هفت هزارو 772 مورد برشمرد و گفت: با بازرسی هایی که از طرف دامپزشکی استان صورت می گیرد گوشت سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: کشتارگاه های طیور استان نیز با بازدید هایی که از سوی دامپزشکی استان و مسئولین فنی، بهداشتی انجام می شود سلامت گوشت مرغ استحصالی از کشتارگاه را تضمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.